David Beckham wins libel damages over false model claims

The 34-year-old England star was not at London’s High Court for the settlement of his case against Express Group Newspapers over an article which appeared in The Daily Star in April.

His solicitor, Gerrard Tyrrell, told Mr Justice Eady that the serious and defamatory allegations were completely untrue.

The front page story, which was headed Becks And The Blonde Beauty and Topless Model Claims She Was Chatted Up By Footie Star, was also published on the newspaper’s website.

It claimed that Beckham had “made a play” for Ms Fogarasy after a recent AC Milan match in Hungary and that he had been emailing her with “private party” invitations since they “got close” after the match.

Mr Tyrrell said the newspaper now accepted that Beckham did not behave in the manner described and unequivocally retracted the allegations.

Kate Wilson, counsel for Express Group Newspapers, which has agreed to pay Beckham substantial damages and his legal costs, apologised to him and his family for the distress, embarrassment and injury caused.

SOURCE: The Telegraph

Beckhams’ former nanny apologises for breaching confidentiality

David and Victoria Beckham’s former nanny apologised to the couple in the high court today for disclosing private and confidential information about them after her resignation.

Abbie Gibson has agreed to give the Beckhams “permanent undertakings of confidentiality”, Mr Justice Eady heard.

Their solicitor, Gerrard Tyrrell, told the court: “Ms Gibson has also agreed to the withdrawal of her claim for constructive dismissal that she made against the claimants which was issued in the employment tribunal in August 2005.”

He said Gibson had “unconditionally apologised to David and Victoria Beckham and their family for breaching her duties of confidence”.

The proceedings against Gibson resulted from the publication of an article in the News of the World in April 2005, headlined “Beckhams behind closed doors”, for which she was paid £125,000. The Beckhams failed to stop the story being published. Read more